Mitäpä JOS, ihan vaan JOS eroaisimme
EU.sta,
palauttaisimme alkuperäisen perustuslakimme ja pelastaisimme
siten
oman kotimaamme.
Arto
Jokisalo Kirkkonummelta lähettää kaikille
meille
tiedoksi, että tässä meillä
ongelma, joka ei muuten
eduksemme ratkea. Joukkorahoitus suomalaisen MetsäSammon
vahvimman
oikeuden investointisuojaksi.
Valtion
metsien omistajien 5,5 miljoonan kansalaisen investointisuojan takaa
joukkorahoituksella valmistettava PUUNKORJUUMESTARIT due
diligence-järjestelmän vahvin oikeuden suoja:
Aalto
yliopiston kehittämää moninkertaisesti
bulkkimarkkinasellua kalliimpaa biosellutuotetta alkaa tehdä
Kiinan valtion enemmistöomistama Kemijärvelle
perustettava
biotuotetehdas. Kiinalaisten mukaan investoinnin edellytyksenä
olevat alhaiset puuraaka-ainekustannukset turvattiin 22.06.2016
Helsingin käräjäoikeuden
päätöksellä. Markkinaoikeudessa
joulukuulla 2009
tuomittujen metsäyhtiöiden laittomasta puunhankinnan
kartellin vastike salattiin vahvimman oikeuden suojalla
käräjäoikeudessa tuomitsemalla
Metsähallitus
metsäyhtiöitä vastaan alennetuista
kuitupuiden arvoista
nostamassa vahingonkorvauskanteessa.
Päätöksellä
laillistettiin kuitupuiden alennetuilla arvoilla kokonaan ilman
tukkipuiden kantoraha-tuloja kasvatettavat energia- ja kuitupuumetsien
hakkuut vielä kaksinkertaisilla uudistamisten kustannuksilla.
Äänekoskelle Kiina markkinoille bulkkimarkkinasellua
valmistavaa tuotantoa rakentava 131 000 metsänomistajan
omistama
MetsäGroup maksoi 2004 kartellivuotena
Venäjältä
tuodulle havukuidulle rajalla tukkipuun arvoja.
Lailla
234/2016 metsähallituksesta siirrettiin valtion metsien
hakkuut
Metsätalous Oy:lle salatulla metsäyhtiöiden
vahvimman
oikeuden vastaavuudella EU asetuksen 995/2010 vastaisesti markkinoille
hakkuutettaviksi. Metsänomistajilta ulkoistettuja vuosittaisia
130
miljoonan euron puunmyyntiarvoja käytetään
mm.
kiinalaisten tehdasinvestoinneissa. Metsäyhtiöiden
laittomassa puunhankinnan kartellissa salatun vastikkeen vahvimman
oikeuden suojalla kunnat, seurakunnat ja metsänomistajat
tuomitaan
häviämään
puukartellikäräjät.
Tarkoitus on laillistaa metsäyhtiöiden puun
alkuperähankinnan sertifikaatilla yksinoikeudet puunkorjuussa
valmistettavien puutavaroiden
FSC/PEFC-tuotemerkintään.
Metsäyhtiöiden b2b yksinoikeuksia jatketaan
puukauppasopimusten kantoraha-arvojen vaihto-omaisuuksissa, jotka
2000-luvulla ovat vuosittain olleet 2000 miljoonaa euroa. Maailman
tunnetuimmat suomalaiset on alistettu jo 1992 Artekin tuotemerkin
myynnillä ruotsalaiselle Proventukselle.
Käräjäoikeuden
salaama metsäyhtiöiden laittoman puunhankinnan
kartellin
vastikkeella turvataan metsien hakkuuttamiset EU asetuksen 995/2010
vastaisesti kolmannella osapuolella ilman mitään
oikeusseuraamuksia. Metsänomistajien itsekriminointisuojan
piikkiin EU asetuksen 955/2010 vastaisesti hakkuuttamista puutavaroista
valmistetut b2b suomalaiset CE/FSC tai PEFC-tuotemerkityt puutavarat ja
-tuotteet rahastetaan asiakkailta ilman kuluttajasuojaa. Julkinen
rakennusvalvonta vastaa EU asetuksen 995/2010 oikeusvaikutuksista
CE/FSC/PEFC-tuotemerkityistä puutavaroista valmistettujen
rakennusten käyttöönotoissa. Lain 897/2013
nojalla EU
asetuksen 995/2010 laiminlyönneistä vaadittavista
sanktioista
on Puunkorjuumestarit ry. direktiivin 2014/42/EU nojalla edunsaaja
valtion sijasta. Puukartellikäräjillä
Puunkorjuumestarit
ry. tulee pääväliintulohaasteella kantajaksi
ja
metsänomistajat ovat metsäyhtiöiden kanssa
vastaajia.
Direktiivin
2014/42/EU nojalla metsänomistajien on
käänteisesti
osoitettava, etteivät ole harjoittaneet
metsätalouttaan EU
oikeuden ja perustuslain vastaisesti. PUUNKORJUUMESTARIT due
giligence-järjestelmän mukaan
metsänhakkuiden
laillisuudet todetaan tehdastoimituksista metsänomistajien
puunkorjuussa hakkaamista ja/tai hakkuuttamista puutavaroista. ILUC
direktiivin mukaan näistä todetaan metsien
päätehakkuista johtuvien metsien uudistamisten ja
uuden
metsän kasvun turvaamisten sekä nuoren
metsänhoidon
toimenpiteet tekijöineen. LULUCF
säännöksen
kestävän metsänhoidon kriteereistä
vastaavat EU:n
jäsenmailla ja komissiolla vastavuoroisesti
hyväksytyt
PUUNKORJUUMESTARIT -ammatinharjoittajat. TEAK:n ammattilaisille
laillistetaan
suunnittelu- ja muotoiluoikeudet myös kuluttajatuotteissa
puusepän- ja puutuoteteollisuuden investointien ansiosta.
Hiilinielumetsien
avohakkuuttamisista pelkkää miinusta
metsänomistajatuotoille!
Metsänomistajien ansiotuloverotuksen sivutuloprosenteilla
ilman
puutavaroiden arvonlisä- ja myyntivoittoverotuksesta
tehtäviä vähennyksiä estettiin
metsänhakkuut.
Metsänomistajien lukuun tehtävissä
metsänhakkuissa
kustannuksia ei voida vähentää vaan
nämä
verotetaan ansiotulojen sivutuloprosenteilla. Metsänomistajien
on
ryhdyttävä metsiensä hakkuissa
metsäyhtiöiden
teettämissä puukauppasopimuksissa lainsuojattomiksi.
Metsäomaisuussuojan vahvimman oikeuden nojalla
metsäyhtiöiden teetettävät
metsänomistajien
taloudelliset hyväksikäytöt kolmannella
osapuolella ovat
ilman mitään oikeusseuraamuksia.
Metsäyhtiöiden
vahvimman oikeuden suojalla estettiin metsänomistajille,
metsätyövoimalle sekä
metsäyrittäjälle
hyväksyttämästä vastavuoroisesti
muilla
jäsenmailla ja komissiolla tunnustettuja
ammatinharjoittamisten
oikeuksia.
EU:n perustamissopimuksen nojalla ammattitutkinnoissa toimivaltaisten
metsäalan yleissitovia työehtosopimuksia ei voi
moittia
sitoutumatta ensin tietoisesti laiminlyötyihin
ammattitutkinto-oikeuksiin ja sitoutumisen jälkeen
laiminlyöntejä ei voi enää moittia.
Valtiovalta
tuki metsäyhtiöiden vahvimman oikeuden b2b
vientiliiketoimintaa kansallisilla eläke-, sosiaali-,
työ- ja
vero-oikeuksilla. Metsänomistajat eivät moiti
metsäyhtiöiden ja hakkuukoneyrittäjien
koneellisen
puunkorjuun yrittäjäsopimusta. koska
näitä
uhkasivat arvonlisäverojen ja lakisääteisten
työnantaja- ja työntekijäkustannusten
maksaminen
taannehtivasti kantoraha-arvoista
vähentävästi.
Metsien pinta-alaverotuksissa 1928-2015 lain vastaisesti
sopimuksilla avohakkuutettujen metsien lakisääteiset
uudistamiset ja uuden metsän kasvun turvaamisten
toimenpidekustannuksia ei voitu vähentää
metsäverotuksissa. Myyntivoittoverotuksissa turvatut
avohakkuutettujen tukkimetsien uudistamisten ja nuoren
metsänhoidon elinkeinovero-oikeuksilla
metsänomistajat voivat
vähentää kustannukset hakkuutettujen
puutavaroiden
arvonlisäveroista ja myyntivoittoveroista sekä
mahdollistettiin julkisten tukien maksatukset. Metsien
avohakkuuttamisten uudistamisten liiketoimintamonopolista ovat vuodesta
1967 lähtien vastanneet metsänhoitoyhdistykset.
Näiden
liiketoimintana avohakkuuttamia yksityismetsiä kasvaa
laittomasti
vaajatuottoisiksi keinollisesti uudistettuina pelkkää
energia- ja kuitupuuta.
Metsätalouden kehittämiskeskus Tapio:n
(nyk. Tapio OY)
mukaan näiden metsien 50-vuotinen tuottokausi tuottaa
lähes
saman verran puuraaka-ainetta kuin tukkimetsän 100-vuotinen
tuottokausi. 50-vuotisten energia- ja kuitupuumetsiä ei voida
kasvattaa tukkimetsiksi ilman tukkipuuraaka-ainetta.
Nämä
onkin avohakattava metsien kaikkein suurimmasta hiilinielukasvusta
hiilipäästöön.
Verovähennyksiin oikeuttavien
tukkimetsien avohakkuuttamisen 20-vuotisista
hiilipäästöistä ja energia- ja
kuitupuumetsissä 40 vuotta vastaavat metsänomistajat.
Energia- ja kuitupuumetsien kaksinkertaiset avohakkuuttamisten
kustannukset ilman tukkipuiden kantorahatuloja uudistettavien
tukkimetsien avohakkuu-uudistamisten kustannusten
verovähennysoikeuksilla nollataan metsänomistajien
puutavaroiden kantoraha-arvot ja näistä
perittävät
myyntivoittoverot.
Suomalaiset metsänhakkuut ovat EU asetuksen 995/2010
vastainen petos ja metsänhoidot
LULUCF-säännöksen
edellyttämien kestävän metsänhoidon
kriteerien
vastainen petos. Kyse on PEFC-metsäsertifioinnin ekologisten,
sosiaalisten ja taloudellisten standardien vastainen haitallista
ilmastomuutosta edistävä metsien tuottokausi.
Suomalaisten
FSC/PEFC-tuotemerkittyjen puutavaroiden ja -tuotteiden laillisuudet
markkinoilla on varmistettu metsänomistajille
myönnetyille
alueellisilla PEFC-metsäsertifioinneilla.
Nämä tulevat
voimaan metsänhoitoyhdistyksille maksetun
metsänhoitomaksun
vastikkeeksi. EU asetuksen 995/2010 vastaisesti
metsänhakkuissa
toimineiden itsekriminointisuojat estävät
syyllistämästä itseään tai
muita pakottamasta
syylliseksi.
Valtio siirtää metsänomistajien piikkiin
uhkaavat
liikenteen hiilipäästösanktiot.
Nämä
vältetään velvoittamalla
metsänomistajat metsien
hiilipäästösanktioilla hakkuuttamaan
energia- ja
kuitupuuta biodieseltuotantoon. Liikenneministeri Bernerin mukaan
Suomeen tarvitaan kolme kiinalaisen Kaidí:n suunnittelemaa
miljarditehdasta valmistamaan puusta biodieseliä. Kaidin New
Energy Group:n Euroopan strategijohtaja Carl Hagglundin mukaan
investointien edellytyksenä on kilpailuedullisen
puuraaka-aineiden
saatavuus. Kemijärvelle perustettavan Kiinan valtion
enemmistöomistaman tehtaan biosellu markkinoidaan Kiinaan ja
mäntyöljy Kaidi:lle
Metsänomistajilta salataan EU asetuksen 995/2010 j LULUCF
säännöksen vastaisesti kuitupuiden arvoihin
perustuvaan
markkinaselluun nähden biosellun moninkertainen markkina-arvo.
Teknologia tutkimuskeskus VTT Oy:n
kehittämällä
paperitehtaan modifioinnilla voidaan biosellusta valmistaa kuitulankaa
paperin sijasta. Tämä nostaa puukuidun
edellyttämien
puutavaralajien markkina-arvoja mukaan lukien tukkipuiden
kantoraha-arvoja. Bioselluun tarvittavan puuraaka-aineen
markkina-arvolla tullaan subventoimaan käänteisesti
metsäyhtiöiden laittomassa puunhankinnan kartellissa
tukkipuiden kantoraha-arvoilla subventoitujen kuitupuiden hakkuuarvoja.
Effet utileen nojalla voidaan vaatia EU oikeudet
velvoittavina
mitä julkista tahoa esim. verotuksissa voimaan.
Suomenruotsinkieliset metsänomistajat ovat effet utileen
nojalla
hakkuuttaneet metsistään puutavarat omaan lukuunsa
suoraan
tehdastoimituksiin ilman metsäyhtiöitä.
Työ- elinkeinoministeriön julkaisu 68/2009 s.24
mukaan
Eteläinen metsäreviiri (Södra Skogsreviret)
on suurin
hakkuupalvelujen tarjoaja ja samalla suurin puunkorjaaja alueellaan.
Vuosittain metsäalueella toteutetaan noin 1,5 miljoonan
kiintokuution hakkuut. Metsähoitoyhdistyslain 7 §:n
mukaan
puukaupassa ja siihen liittyvässä puunkorjuussa,
lukuun
ottamatta energiapuuta ja 1 momentissa tarkoitettua pienyritysten
tarvitsemaa puuta, metsänhoitoyhdistys voi antaa ammattiapua
ja
palvelua vain myyjälle tai hänen valtuuttamalleen.
Direktiivin 2014/42/EU nojalla metsänomistajien on
käänteisesti osoitettava, etteivät ole
harjoittaneet
metsätalouttaan EU oikeuden ja perustuslain vastaisesti.
PUUNKORJUUMESTARIT due giligence-järjestelmän mukaan
metsänhakkuiden laillisuudet todetaan tehdastoimituksista
metsänomistajien puunkorjuussa hakkaamista ja/tai
hakkuuttamista
puutavaroista. ILUC direktiivin mukaan näistä
todetaan
metsien päätehakkuista johtuvien metsien
uudistamisten ja
uuden metsän kasvun turvaamisten
sekä
nuoren metsänhoidon toimenpiteet tekijöineen. LULUCF
säännöksen kestävän
metsänhoidon
kriteereistä vastaavat EU:n jäsenmailla ja
komissiolla
vastavuoroisesti hyväksytyt PUUNKORJUUMESTARIT
-ammatinharjoittajat.